Lancering Tribe of Noise PRO

Op internationaal muziekcongres Midem 2012

30 JANUARI 2012, AMSTERDAM, CANNES
Samenvatting
Vandaag krijgt de muziekindustrie een nieuwe impuls, als het gaat om het bij elkaar brengen van getalenteerde muzikanten en media professionals die op zoek zijn naar geweldige muziek voor hun project. Op het grootste muziekcongres ter wereld, Midem, dat wordt gehouden in Cannes, lanceert muziekcommunity Tribe of Noise onder de naam PRO een betaalde online dienst voor het licenseren van rechten-inclusieve muziek.
Eenvoudig linken van artiesten en professionals

Met Tribe of Noise PRO is het voor professionals, die muziek voor hun projecten zoeken, simpelweg een kwestie van inloggen, selecties beluisteren en licenseren. Dit alles zonder tussenkomst van muziekuitgeverijen, labels en beheerorganisaties, waardoor transparantie en gebruiksgemak voor zowel aangesloten muzikanten als professionals kan worden gegarandeerd.

Virtuele briefing

En zit de juiste muziek er niet bij? Geen nood, want via de site kan er een virtuele briefing worden gemaakt, waardoor onmiddellijk duizenden artiesten, aangesloten bij Tribe of Noise, worden benaderd. Op die manier vind je de juiste artiest voor het project, met op maat gemaakte rechten-inclusieve muziek.

Baanbrekend concept

Met PRO bouwt Tribe of Noise verder aan baanbrekende concepten in de muziekwereld. In 2010 verscheen er al een bèta-versie, waarna Tribe of Noise terug naar de tekentafel is gegaan om het concept te optimaliseren. Het afgelopen jaar heeft in het teken gestaan van proefdraaien met merken als Hunkemöller, Microsoft, KIA Motors en Nelly.com, die zeer enthousiast zijn over de kwaliteit en eenvoud van Tribe of Noise PRO. Daarnaast zijn internationale music supervisors, reclamebureaus, videoproducenten en andere media professionals uitvoerig benaderd voor een aanscherping van het product.

“Wat Tribe of Noise voor mij anders maakt dan de gebruikelijke sociale netwerken? Tribe of Noise richt zich op zakelijke kansen, zoals het licenseren van mijn muziek voor videoproducties, games en documentaires, en heeft daarnaast een team van enthousiaste community managers, sales en juridische ondersteuning die mij op weg helpen en die ik gewoon kan bellen. Die persoonlijke benadering maakt Tribe of Noise uniek”, aldus Mary Jennings, Tribe of Noise-artiest en succesvolle singer-songwriter in New York.
Citaten
"Tribe of Noise richt zich op zakelijke kansen, zoals het licenseren van mijn muziek voor videoproducties, games en documentaires, en heeft daarnaast een team van enthousiaste community managers, sales en juridische ondersteuning die mij op weg helpen en die ik gewoon kan bellen. Die persoonlijke benadering maakt Tribe of Noise uniek" Mary Jennings
Over Tribe of Noise PRO

[EN]